შესასწავლი
თემა
|
,,ანბანის შემდგომი პერიოდი’
|
შესასწავლი მასალა
|
‘არდადეგები დამთავრდა’, ’ნინოს ნაამბობი’ , სოფელში’ , ზამთარი”'
‘ხეების დავა’’, ‘რა ჰქვია კვირის დღეებს” ,’სახალისო ლექსები’,
,,მოგზაური’ ,კატო ავად გახდა’ ’,, სოსოს ქუდი’’, თებერვალო,თებერვალო ’,,ენძელა’ ’,, ყველაზე ლამაზი დედიკო’ ’, დედიკოს დღე’ ’,, სკოლისაკენ ჰერი ,ჰერი !’’ ,, დილა ჩვენს ეზოში’’,,წითელი და მწვანე’’,,აბა,გამოიცანი!’’,,ცრუ’’,,თხუპნია’’,,მეგობრობა’’კომბლე’’ერთი დევი ყოფილა’ ’,,მატა და ვაგუ ’’,,გაზაფხული,,/ბაქია ბატკანი’’,, ჟაკო’’, ,ღრუბელი’’,, ეშმაკუნა იხვი ’’,ფაიფურის თოჯინა ’’,,ხატვის გაკვეთილზე ’’,,სიტყვის ძალა ’’უშიშარი კაპიტანი’ ’, ,მატარებელი’’,, ამწეები’’,, ოთხი სურვილი’’,, წელიწადის დროები, ,,მზე შინა და მზე გარეთა’’ ,იაკობის სტუმარი’’
|
სასწავლო შედეგი,
რომელსაც გვინდა
რომ
მივაღწიოთ
|
|
საკვანძო კითხვები
|
|
მკვიდრი
წარმოდგენები
|
მოსწავლეები შეძლებენ მარტივი ტექსტის წაკითხვას . ტექსტის შინაარსის გაგებას . აზროვნების გააქტიურებას კოგნიტური სავარჯიშოების მეშვეობით. მეტყველების ფორმების ადეკვატურ გამოყენებას და ამ ცოდნის გამოყენებას.
ტექსტის შინაარსთან საკუთარი გამოცდილების დაკავშირებას.
სამეტყველო აქტივობაში ჩართავს. აზროვნების გააქტიურებას ენობრივი სავარჯიშოს მეშვეობით. მარტივი ტექსტის წაკითხვა და მისი შინაარსობრივი დამუშავება.
ყურადღების მობილიზება და აზროვნების გააქტიურება წინადადებაზე მუშაობით. პატარა საბავშვო ლექსის ხმამაღლა წაკითხვა და თითქმის ზეპირად დასწავლა. კონტექსტის გარეშე მოცემულ სიტყვებს შორის საზღვრების დადგენა/გამიჯვნა . მოკლე წინადადებებს შორის საზღვრების დადგენა; მარტივი საბავშვო მოთხრობის წაკითხვა ინდივიდუალურად ,დიალოგში.ტექსტის შინაარსობრივი დამუშავება. საინფორმაციო ტექსტში მოცემული ინფორმაციის აღქმა -დამახსოვრება. კვირის დღეების სახელწოდების დამახსოვრება. მცირე ზომის ლექსების წაკითხვა და დამახსოვრება, სათაურიდან გამომდინარე ტექსტის შინაარსის გაგება. ტექსტის შინაარსობრივ-დეტალური დამუშავება. აზროვნების გააქტიურება კოგნიტური სავარჯიშოების მეშვეობით .ტექსტის დაკავშირება ილუსტრაციებთან და მათი დეტალური აღწერა. ილუსტრაციებს შორის ლოგიკურ-თანმიმდევრული ხაზის გამოკვეთა გადმოცემული ამბის სიუჟეტის გადმოცემისას სამეტყველო აქტივობის წარმოება. ტექსტის დაკავშირება ილუსტრაციებთან და მათი დეტალური აღწერა . ნაბეჭდ ტექსტში შეცდომების პოვნა . ილუსტრაციის
დაკავშირება ტექსტის შესაბამის ეპიზოდთან . მარტივი ტექსტის წაკითხვა სწორი ინტონაციით , წაკითხვა-გაგრძელებით. სიტყვებსა და საგნებს შორის მიმართების დამყარება .ნაცნობი ლექსიკური ერთეულების მეშვეობით სააზროვნო ოპერაციის ჩატარება . ლექსის წაკითხვა ინდივიდუალურად და ჯგუფთან ერთად , კითხვებზე პასუხების გაცემა . მარტივი საინფორმაციო ტექსტის წაკითხვა , გაგება , დამახსოვრება . ნაცნობი თემატიკის გამოყენებით სააზროვნო ოპერაციის შესრულება(კლასიფიკაცია) . წინადადების შედგენა მოცემული სიტყვებით , წინადადების დასრულება მოცემული სიტყვებით , კონტექსტის გათვალისწინებით , ნაცნობი კონტექსტის მასალაზე სააზროვნო ოპერაციის (გამორიცხვის) ჩატარება. სწორი ლექსიკური ერთეულების გარჩევა ბარბარიზმებისაგან. მარტივი ინსტრუქციის ადეკვატურად გაგება და შესრულება. მარტივი ტექსტის წაკითხვა ინტონაციით როლებში. წინადადების საზღვრების დადგენა . ნაბეჭდ ტექსტში შეცდომების შემჩნევა და გასწორება . ნახატების მიხედვით ამბის თხრობა. სიტუაციურ თამაშში ჩართვა.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
განმავითარებელი კომენტარი. შეფასების რუბრიკები. ტესტი.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
ქართ. დაწყ .(I ),1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,
|
კომპლექსური დავალებები
|
ტექსტის წაკითხვა,წინადადების დამუშავება ,ზედმეტის გამორიცხვა,სურათის აღწერა,სასაუბრო,თემის დამუშავება კითხვა-პასუხის რეჟმში,ლექსის წაკითხვა,ენისგასატეხის,გამოცანის დასწავლა,როლური კითხვა,როლური გათამაშება,საინფორმაციო ტექსტში წინადადებების დასრულება.მუშაობა ტექსტზე და ნახატზე.,ცხოველების ნახატების განხილვა,გამოკრებითი კითხვა,,ნახატის მიხედვით თანმიმდევრული ამბის გადმოცემა,,ილუსტრაციების აღწერა ფაქტების თანმიმდევრობის მკვეთრი დაფიქსირებით.ილუსტრაციის ხატვა წაკითხულ ტექსტშიმოცემული თანმიმდევრობის დაცვით.დასაკავშირებელი სავატრჯიშოების შესრულება.რას რა ქვია კოგნიტური სავარჯიშო,მისალოცი ბარათის ხატვა,გრამატიკული
სავარჯიშო,სავარჯიშო-ვთამაშობთ,ვსწავლობთ,ზღაპრის წაკითხვა მასწავლებლის მიერ კითხვის სხვადასხვა სტარტეგიების გამოყენებით.,ინსცენირება,ინსტრუქციის ტიპის ტექსტის შეხსენება.,რუბრიკა-მოძებნე ,წაიკითხე,თამაში -მოთელვა,რუბრიკა დახატე!
|
შესასწავლი
თემა
|
,,წერითი სამუშაოები’
|
შესასწავლი მასალა
|
ასოების-,ა,ი,მ,ე,ს,ხ,თ,ზ,ო,კ,ვ,გ,ძ,შ,რ,ჩ,დ,ღ,ლ,ნ,წ,ბ,უ,ფ,ყ,ქ,ც,ტ,ჯ,ჭ,პ,ჰ,ჟ, წერა,
|
სასწავლო შედეგი,
რომელსაც გვინდა
რომ
მივაღწიოთ
|
ასოებს შორის მანძილის დაცვა,ხელის სწორი მოძრაობით ასოს მიმართულების
და პროპორციების დაცვა,ასოებსა და სიტყვებს შორის მანძილის დაცვა,ასოს,სიტყვის,წინადადების გამოწერა ბადეში,ხელის სწორი მოძრაობით..წერითი სამუშაოების შესრულება მოსწავლის რვეულში,ადეკვატურად გამოყენება ბგერის გრაფიკული გამოსახულების,ასოს ,სიტყვის დ მოკლე წინადადების
გამოწერა ბადეში. ასოს,სიტყვის და მოკლე წინადადების
გამოწერა ბადეში.,მოცემული ასოებით სიტყვებისა და წინადადების ბადეში გამოწერა.,სწორად თავსებს ასოებს ბადეში ,იცავს მანძილს ასოებსა და სიტყვებს შორის ;იყენებს წერტილს შორის;იყენებს წერტილს წინადადების ბოლოს.,იყენებს წერტილს წინადედბის ბოლოს.ბადეში ასოს,წინადადების სწორად ჩაწერა.ბგერის გრაფიკული გამოსახულების ადეკვატური გამოყენება. მასწავლებლის მიერ მიცემული სიტყვების მოთავსება და ჩაწერა შესატყვის ადგილას.,სწორად აფორმებს ნაწერს მასწავლებლის ინსტრუქციის დახმარებით, ნასწავლი მასალის მიხედვით ახალი ამოცანის გადაჭრა . წერს სიტყვებს ასეობის გამორჩენისა და ჩანართების გარეშე , არსებული ცოდნის გახსენების საფუველზე სააზროვნო პროცესის გააქტიურება , ნახატის ნაცვლად წინადადებაში სიტყვის ჩაწერა . წერითი სამუშაოების შესრულება , ნაწერის თვითშეფასება და შეცდომების გასწორება.თავისი ნამუშევრის ელემენტარული შეფასება და შეცდომების შესწორება , სასვენ ნიშნებზე ყურადღების გამახვილებით.სასვენი ნიშნების (? და .) დამოუკიდებლად
დასმა . დამოუკიდებელი წერის ელემენტის სირთულის დაძლევა. მოსწავლე შეადგენს და წერს მარტივ წინადადებებს ნაცნობ თემაზე , სწორად აფორმებს მარტივ ხელნაწერ ტექსტს . მარტივ წინადადებების აგება და ჩაწერა რვეულში , შეუძლია შინაარსის თანმიმვდევრობით ტექსტის დალაგება და დალაგებული ტექსტის გადაწერა . კარნახით ტექსტის ჩაწერა რვეულში , წერს კარნახით დაფაზე . ადგენს მარტივ წინადადებებს და წერს რვეულში შეუძლია ნაბჭდი ტექსტის წსწორად გადაწერა ხელნაწერ ტექსტში გამორჩენილი სასვენი ნიშნების ჩასმა და გადაწერა , სწორად აფორმებს მარტივ საწერ ტექსტს , საკუთარი ნაწერის გასწორება
|
საკვანძო კითხვები
|
ქართ.დაწყ.(I) 13,14,15
|
მკვიდრი
წარმოდგენები
|
ასოს , სიტყვის , წინადადების გამოწერა ბადეში
აზროვნების გააქტიურება ენობრივი სავარჯიშოს მეშვეობით .
ხმოვანი და თანხმოვანი ბგერების გამოკვეთა , დაფიქსირება , მცირე მოტორიკის განვითარება . ბადეში სიტყვის , ასოს სწორად ჩაწერა . ასოს , სიტყვის ,წინადადების გამოწერა ბადეში უშეცდომოდ . მასწავლებლის მიერ მოცემული სიტყვების მოთავსება და ჩაწერა შესაფერის ადგილას . წინადადებბის ბოლოს წერტილის გამოოყენება . წერის დროს დაშვებული შეცდომების გამოსწორება . ნაწერის თვითშეფასება და შეცდომების გასწორება. სასვენი ნიშნების ( ? ; და ; . ) აღმა და ადეკვატურად გამოყენება წერითი სამუშაოების დროს . წერითი სამუშაოების შესრულება . დამოუკიდებელი წერის ელემენტის სირთულის დაძლევა . კონტექსტის მიხედვით ადეკვატური ფრაზის ამოცნობა და წინადადების
წერილობით დასრულება .
წერის პროცესში მარტივი ტექსტის სწორად გაფორმება,სათაურის გამოყოფა ძირითადი ტქსტისგან და მისი სხვაგან ჩაწერა . მარტივი წინადადებების აგება და ჩაწერა რვეულში , მარტივ წინადადებების შედგენა . ხელნაწერ ტექტში გამორჩენილი სასვენი ნიშნების გამოყოფა და გადაწერა .
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
განმავითარებელი წერილობითი და ზეპირი კომენტარი , შეფასების რუბრიკები
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
წაიკითხე საკუთარი ნაწერი
|
კომპლექსური დავალებები
|
ასოების , სიტყვების , წინადადებების წერა , გამოწერა ჩაწერა , სამუშაოები დაფასთამ სახელმძღვანელოს რვეულში , რებუსი კითხვა-პასუხი
|
вторник, 26 февраля 2019 г.
თემატური გეგმა - ქართული ენა და ლიტერატურა ( მე-2 სემესტრი )
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий