Избранное сообщение

საახალწლო ზეიმი

понедельник, 25 февраля 2019 г.

თემატური გეგმა - მათემატიკა ( ll სემესტრი )

პირველი კლასი

მათემატიკა

შესასწავლი თემა

,,ვივარჯიშოთ 15-მდე ანგარიშში
შესასწავლი მასალა 
1.      რამდენიმე შესაკრები
2.      15-მდე შევსება
3.      შეკრება 15 - ფარგლებში
4.      შეკრებისას ათეულის წარმოქმნა
5.      შეკრების ცხრილი
6.      გამოკლების ცხრილი
7.      გამოსახულებების შედარება დაწყვილებით
8.      სამკუთხედი და ოთხკუთხედი
9.      წრე, მრავალკუთხედი
10.  რომელი საათია?
11.  გავიმეოროთ ნასწავლი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლეებს შეეძლოთ  15-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენება, სახელის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნა.
  • გამოკლების მოქმედების შესრულება და გამოკლების ნიშნის სწორად გამოყენება.
  • რაოდენობის შედარება და დადგენა რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • შედარებით რთული წირების არეების იდენტიფიცირება და ამ არეების საზღვრების დადგენა.
საკვანძო კითხვები
  • აღწერე  სიტყვიერად შეკრების, გამოკლების, ტოლობის შედეგის ცნებები.
  • რამდენით მეტია? ნაკლებია?
  • რომელია არის საზღვარი?
  • როგორ შევავსოთ 10 -მდე?
  • როგორ შევავსოთ-15- მდე?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მოსწავლეები შეძლებენ 15-მდე რაოდენობების მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების სწორად გამოყენებას და ციფრების ჩაწერას.
  • შეძლებენ ციფრის შესაბამისი გროვების შექმნას
  • შეძლებენ გამოკლების მოქმედების შესრულებას და გამოკლების ნიშნის სწორად გამოყენებას.
  • შეძლებენ რაოდენობების შედარებას და დადგენას რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • შეძლებენ შედარებით რთული წირების იდენტიფიცირებას და არეების საზღვრების დადგენას.
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება კომენტარი, შემაჯამებელი ბარათები, შეფასების რუბრიკები შესაფასებელი  დავალების ან თემის   მკაფიო  მითითებით.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
მათ.(I)
  • ირჩევს და ქმნის მოცემული რიცხვის შესაბამისი რაოდენობის საგანთა ერთობლიობას და პირიქით- მოცემულ საგანთა ერთობლიობას შეუსაბამებს რიცხვს.
  • კითხულობს და წერს რიცხვებს , გამოხატავს მათ სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით.
  • აღწერს მითითებულ გეომეტრიულ ფიგურას.
  • სიტყვიერად აღწერს შეკრების, გამოკლების, ტოლობისა დაშედეგის ცნებებ სხვადასხვა კონტექსტში.
  • ახდენს შეკრება-გამოკლების თვალსაჩინოდ დემონსტრირებას, განსაზღვრავს განსხვავებას და აღწერს რიცხვებს შორის დამოკიდებულებას.
კომპლექსური დავალებები
  • რაოდენობების დათვლა და შესაბამისი რიცხვის ჩაწერა
  • გამოკლების მოქმედებების ჩაწერა
  • გროვების შექმნა-შედარება
  • რთული წირების შექმნა და არეების საზღვრების დადგენა.
  • რაოდენობების1 5-მდე შევსება
შესასწავლი თემა

,,რიცხვები 16 დან 20-მდე
შესასწავლი მასალა 
1.თექვსმეტი
2.ჩვიდმეტი
3.თვრამეტი
4.ცხრამეტი
5.ოცი
6.რიცხვის დაშლა ორ შესაკრებად
7.სამკუთხედი, ოთხკუთხედი, ხუთკუთხედი
8.მართკუთხედი
9.წრე და წრეწირი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლეებს შეეძლოთ 16-დან 20-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენება, სახელის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნა.
  • კონკრეტული საგნებით მოცემული რაოდენობის სახელდება და მისი ციფრებით ჩაწერა
  • რიცხვის დაშლა წარმოქმნა ორ შესაკრებად
  • მართკუთხედის ცნების გააზრება და სხვადასხვა ფიგურებს შორის მართკუთხედების იდენტიფიცირება.
  • ცნებების ,,წრე და ,,წრეწირი დაუფლება.
საკვანძო კითხვები
  • აღწერე  სიტყვიერად შეკრების, გამოკლების, ტოლობის შედეგის ცნებები.
  • რამდენით მეტია? ნაკლებია?
  • რომელია მართკუთხედი და რატომ??
  • როგორ შევავსოთ-20- მდე?
  • როგორ დავშალოთ რიცხვები ორ შესაკრებად?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მოსწავლეები შეძლებენ 16-დან 20-მდე რაოდენობების მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების სწორად გამოყენებას და ციფრების ჩაწერას.
  • შეძლებენ ციფრის შესაბამისი გროვების შექმნას
  • შეძლებენ გამოკლების მოქმედების შესრულებას და გამოკლების ნიშნის სწორად გამოყენებას.
  • შეძლებენ რაოდენობების შედარებას და დადგენას რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • შეძლებენ შედარებით რთული წირების იდენტიფიცირებას და არეების საზღვრების დადგენას.
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება კომენტარი, შემაჯამებელი ბარათები, შეფასების რუბრიკები შესაფასებელი  დავალების ან თემის   მკაფიო  მითითებით.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
  • მოსწავლეებს შეუძლიათ 16-დან 20-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენება, სახელის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნა.
  • კონკრეტული საგნებით მოცემული რაოდენობის სახელდება და მისი ციფრებით ჩაწერა
  • რიცხვის დაშლა წარმოქმნა ორ შესაკრებად
  • მართკუთხედის ცნების გააზრება და სხვადასხვა ფიგურებს შორის მართკუთხედების იდენტიფიცირება.
  • ცნებების ,,წრე და ,,წრეწირი დაუფლება.
კომპლექსური დავალებები
  • რაოდენობების დათვლა და შესაბამისი რიცხვის ჩაწერა
  • რიცხვის დაშლა ორ შესაკრებად.
  • გროვების შექმნა-შედარება
  • რთული წირების შექმნა და არეების საზღვრების დადგენა.
  • რაოდენობების 16-მდე და 20-მდე შევსება
შესასწავლი თემა

,,ვივარჯიშოთ 20-მდე ანგარიშში
შესასწავლი მასალა 
1.რიცხვების ღერძი
2.გაორმაგება
3.განახევრება
4.შეკრება ათეულის წარმოქმნით
5.გამოკლება ათეულის დაშლით
6.20-მდე შევსება
7.20 თეთრი და 20 ლარი
8.სწორია თუ მცდარი?
9.მონაცემების შეტანა ცხრილში
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლეებს შეეძლოთ 20-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენება, რიცხვითი ღერძის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნა.
  • გაორმაგება-განახევრების შესრულება.
  • გამოკლება ათეულის დაშლით და შეკრება ათეულის წარმოქმნით.
  • რაოდენობის შედარება და დადგენა რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • ჭეშმარიტების და მცდარობის განსაზღვრა
  • შეძლონ მონაცემების შეტანა ცხრილში
საკვანძო კითხვები
  • აღწერე  სიტყვიერად შეკრების, გამოკლების, ტოლობის შედეგის ცნებები.
  • რამდენით მეტია? ნაკლებია?
  • რომელია არის საზღვარი?
  • როგორ გავაორმაგოთ?
  • როგორ გავანახევროთ?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მოსწავლეები შეძლებენ 20-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენებას, რიცხვითი ღერძის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნას.
  • გაორმაგება-განახევრების შესრულებას.
  • გამოკლებას ათეულის დაშლით და შეკრებას ათეულის წარმოქმნით.
  • რაოდენობის შედარებას და დადგენას რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • ჭეშმარიტების და მცდარობის განსაზღვრას
  • შეძლებენ მონაცემების შეტანას ცხრილში
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება კომენტარი, შემაჯამებელი ბარათები, შეფასების რუბრიკები შესაფასებელი  დავალების ან თემის   მკაფიო  მითითებით.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
მათ.(I)
  • შეუძლიათ 20-ის ფარგლებში შეკრება-გამოკლება, საგნების გამოყენებით შეკრება-გამოკლების ჩაწერა სიმბოლოებით.
  • შეკრება-გამოკლება ათეულის წარმოქმნით და დაშლით
  • რიცხვების გაორმაგება-განახევრება 20- ფარგლებში
  • რიცხვით ღერძზე სათანადო რიცხვის მოძებნა და ჩაწერა
  • ტოლობებსა და უტოლობებზე იმის დადგენა, ჭეშმარიტია თუ მცდარი.
  • მარტივი მონაცემების მოძიება და შეტანა ცხრილში.
კომპლექსური დავალებები
  • რაოდენობების დათვლა და შესაბამისი რიცხვის ჩაწერა რიცხვით ღერძზე
  • გაორმაგება
  • განახევრება
  • გროვების შექმნა-შედარება
  • მართკუთხედის, წრის წრეწირის დახაზვა



შესასწავლი თემა

,,ვივარჯიშოთ 15-მდე ანგარიშში
შესასწავლი მასალა 
1.      რამდენიმე შესაკრები
2.      15-მდე შევსება
3.      შეკრება 15 - ფარგლებში
4.      შეკრებისას ათეულის წარმოქმნა
5.      შეკრების ცხრილი
6.      გამოკლების ცხრილი
7.      გამოსახულებების შედარება დაწყვილებით
8.      სამკუთხედი და ოთხკუთხედი
9.      წრე, მრავალკუთხედი
10.  რომელი საათია?
11.  გავიმეოროთ ნასწავლი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლეებს შეეძლოთ  15-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენება, სახელის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნა.
  • გამოკლების მოქმედების შესრულება და გამოკლების ნიშნის სწორად გამოყენება.
  • რაოდენობის შედარება და დადგენა რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • შედარებით რთული წირების არეების იდენტიფიცირება და ამ არეების საზღვრების დადგენა.
საკვანძო კითხვები
  • აღწერე  სიტყვიერად შეკრების, გამოკლების, ტოლობის შედეგის ცნებები.
  • რამდენით მეტია? ნაკლებია?
  • რომელია არის საზღვარი?
  • როგორ შევავსოთ 10 -მდე?
  • როგორ შევავსოთ-15- მდე?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მოსწავლეები შეძლებენ 15-მდე რაოდენობების მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების სწორად გამოყენებას და ციფრების ჩაწერას.
  • შეძლებენ ციფრის შესაბამისი გროვების შექმნას
  • შეძლებენ გამოკლების მოქმედების შესრულებას და გამოკლების ნიშნის სწორად გამოყენებას.
  • შეძლებენ რაოდენობების შედარებას და დადგენას რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • შეძლებენ შედარებით რთული წირების იდენტიფიცირებას და არეების საზღვრების დადგენას.
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება კომენტარი, შემაჯამებელი ბარათები, შეფასების რუბრიკები შესაფასებელი  დავალების ან თემის   მკაფიო  მითითებით.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
მათ.(I)
  • ირჩევს და ქმნის მოცემული რიცხვის შესაბამისი რაოდენობის საგანთა ერთობლიობას და პირიქით- მოცემულ საგანთა ერთობლიობას შეუსაბამებს რიცხვს.
  • კითხულობს და წერს რიცხვებს , გამოხატავს მათ სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით.
  • აღწერს მითითებულ გეომეტრიულ ფიგურას.
  • სიტყვიერად აღწერს შეკრების, გამოკლების, ტოლობისა დაშედეგის ცნებებ სხვადასხვა კონტექსტში.
  • ახდენს შეკრება-გამოკლების თვალსაჩინოდ დემონსტრირებას, განსაზღვრავს განსხვავებას და აღწერს რიცხვებს შორის დამოკიდებულებას.
კომპლექსური დავალებები
  • რაოდენობების დათვლა და შესაბამისი რიცხვის ჩაწერა
  • გამოკლების მოქმედებების ჩაწერა
  • გროვების შექმნა-შედარება
  • რთული წირების შექმნა და არეების საზღვრების დადგენა.
  • რაოდენობების1 5-მდე შევსება
შესასწავლი თემა

,,რიცხვები 16 დან 20-მდე
შესასწავლი მასალა 
1.თექვსმეტი
2.ჩვიდმეტი
3.თვრამეტი
4.ცხრამეტი
5.ოცი
6.რიცხვის დაშლა ორ შესაკრებად
7.სამკუთხედი, ოთხკუთხედი, ხუთკუთხედი
8.მართკუთხედი
9.წრე და წრეწირი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლეებს შეეძლოთ 16-დან 20-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენება, სახელის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნა.
  • კონკრეტული საგნებით მოცემული რაოდენობის სახელდება და მისი ციფრებით ჩაწერა
  • რიცხვის დაშლა წარმოქმნა ორ შესაკრებად
  • მართკუთხედის ცნების გააზრება და სხვადასხვა ფიგურებს შორის მართკუთხედების იდენტიფიცირება.
  • ცნებების ,,წრე და ,,წრეწირი დაუფლება.
საკვანძო კითხვები
  • აღწერე  სიტყვიერად შეკრების, გამოკლების, ტოლობის შედეგის ცნებები.
  • რამდენით მეტია? ნაკლებია?
  • რომელია მართკუთხედი და რატომ??
  • როგორ შევავსოთ-20- მდე?
  • როგორ დავშალოთ რიცხვები ორ შესაკრებად?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მოსწავლეები შეძლებენ 16-დან 20-მდე რაოდენობების მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების სწორად გამოყენებას და ციფრების ჩაწერას.
  • შეძლებენ ციფრის შესაბამისი გროვების შექმნას
  • შეძლებენ გამოკლების მოქმედების შესრულებას და გამოკლების ნიშნის სწორად გამოყენებას.
  • შეძლებენ რაოდენობების შედარებას და დადგენას რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • შეძლებენ შედარებით რთული წირების იდენტიფიცირებას და არეების საზღვრების დადგენას.
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება კომენტარი, შემაჯამებელი ბარათები, შეფასების რუბრიკები შესაფასებელი  დავალების ან თემის   მკაფიო  მითითებით.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
  • მოსწავლეებს შეუძლიათ 16-დან 20-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენება, სახელის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნა.
  • კონკრეტული საგნებით მოცემული რაოდენობის სახელდება და მისი ციფრებით ჩაწერა
  • რიცხვის დაშლა წარმოქმნა ორ შესაკრებად
  • მართკუთხედის ცნების გააზრება და სხვადასხვა ფიგურებს შორის მართკუთხედების იდენტიფიცირება.
  • ცნებების ,,წრე და ,,წრეწირი დაუფლება.
კომპლექსური დავალებები
  • რაოდენობების დათვლა და შესაბამისი რიცხვის ჩაწერა
  • რიცხვის დაშლა ორ შესაკრებად.
  • გროვების შექმნა-შედარება
  • რთული წირების შექმნა და არეების საზღვრების დადგენა.
  • რაოდენობების 16-მდე და 20-მდე შევსება
შესასწავლი თემა

,,ვივარჯიშოთ 20-მდე ანგარიშში
შესასწავლი მასალა 
1.რიცხვების ღერძი
2.გაორმაგება
3.განახევრება
4.შეკრება ათეულის წარმოქმნით
5.გამოკლება ათეულის დაშლით
6.20-მდე შევსება
7.20 თეთრი და 20 ლარი
8.სწორია თუ მცდარი?
9.მონაცემების შეტანა ცხრილში
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლეებს შეეძლოთ 20-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენება, რიცხვითი ღერძის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნა.
  • გაორმაგება-განახევრების შესრულება.
  • გამოკლება ათეულის დაშლით და შეკრება ათეულის წარმოქმნით.
  • რაოდენობის შედარება და დადგენა რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • ჭეშმარიტების და მცდარობის განსაზღვრა
  • შეძლონ მონაცემების შეტანა ცხრილში
საკვანძო კითხვები
  • აღწერე  სიტყვიერად შეკრების, გამოკლების, ტოლობის შედეგის ცნებები.
  • რამდენით მეტია? ნაკლებია?
  • რომელია არის საზღვარი?
  • როგორ გავაორმაგოთ?
  • როგორ გავანახევროთ?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მოსწავლეები შეძლებენ 20-მდე რაოდენობების, მათი სახელების და შესაბამისი სიმბოლოების-ციფრების სწორად გამოყენებას, რიცხვითი ღერძის მიხედვით ციფრის ჩაწერა, ციფრის შესაბამისი გროვის შექმნას.
  • გაორმაგება-განახევრების შესრულებას.
  • გამოკლებას ათეულის დაშლით და შეკრებას ათეულის წარმოქმნით.
  • რაოდენობის შედარებას და დადგენას რამდენით მეტია ან ნაკლებია.
  • ჭეშმარიტების და მცდარობის განსაზღვრას
  • შეძლებენ მონაცემების შეტანას ცხრილში
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება კომენტარი, შემაჯამებელი ბარათები, შეფასების რუბრიკები შესაფასებელი  დავალების ან თემის   მკაფიო  მითითებით.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
მათ.(I)
  • შეუძლიათ 20-ის ფარგლებში შეკრება-გამოკლება, საგნების გამოყენებით შეკრება-გამოკლების ჩაწერა სიმბოლოებით.
  • შეკრება-გამოკლება ათეულის წარმოქმნით და დაშლით
  • რიცხვების გაორმაგება-განახევრება 20- ფარგლებში
  • რიცხვით ღერძზე სათანადო რიცხვის მოძებნა და ჩაწერა
  • ტოლობებსა და უტოლობებზე იმის დადგენა, ჭეშმარიტია თუ მცდარი.
  • მარტივი მონაცემების მოძიება და შეტანა ცხრილში.
კომპლექსური დავალებები
  • რაოდენობების დათვლა და შესაბამისი რიცხვის ჩაწერა რიცხვით ღერძზე
  • გაორმაგება
  • განახევრება
  • გროვების შექმნა-შედარება
  • მართკუთხედის, წრის წრეწირის დახაზვა