Избранное сообщение

საახალწლო ზეიმი

понедельник, 25 февраля 2019 г.

თემატური გეგმა - ბუნებისმეტყველება ( ll სემესტრი )

პირველი კლასი

მათემატიკა

შესასწავლი
თემა
,,როგორი ვარ მე“
შესასწავლი მასალა 
  • სხეულის ნაწილები
  • ხუთი შეგრძნება
  • ვხედავთ თვლებით
  • გვესმის ყურით
  • ვეხებით კანით
  • შოკოლადი
  • თაფლი და გოზინაყი


სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • შეძლოს ადამიანის სხეულის გარეგანი ნაწილების დასახელება
  • მარჯვენა -მარცხენას გარჩევა
  • აცნობიერებს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობას გარემოს აღქმაში.
  • აცნობიერებს თვალის მნიშვნელობას გარემოს აღქმაში.
  • აცნობიერებს ყურის მნიშვნელობას გარემოს აღქმაში.
  • აცნობიერებს კანის მნიშვნელობას გარემოს აღქმაში.
  • შეგრძნების ორგანოების დახმარებით აღწერს მისთვის ნაცნობი საკვების მახასიათებლებს.
საკვანძო კითხვები

  • როგორ დაახასიათებდი სენს სხეულს?
  • რა მნიშვნელობა აქვს შეგრძნების ორგანოებს გარემოს აღქმაში?
  • თვალს? ყურს? კანს?
  • სეგრძნების რომელი ორგანოების დახმარებით აღვიქვამტ ნაცნობი საკვების მახასიათებლებს?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • შეძლებენ სხეულის გარეგანი ნაწილების დახასიათებას.
  • გაარცევენ მარჯვენას და მარცხენას.
  • გააცნობიერებენ შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობას გარემოს აღქმაში.
  • შეძლებს ნაცნობი საკვების მახასიათებლების აღწერას. (სუნი, გემო)

შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ბუნება( I)
სხეულის ნაწილების დასახელება
 სეგრზნების ორგანოების დასახელება და მატი მნიშვნელობის გაცნობიერება
კომპლექსური დავალებები
დანართიდან სხეულის ნაწილების ამოჭრა და დაწებება საჭირო ადგილას. შოკოლადისა და თაფლის შეგრძნება ენის საშვალებით.(ყნოსვით)
შესასწავლი
თემ
,,ამინდი“
შესასწავლი მასალა 
  • თოვლი და ყინული
  • ფიფქები
  • ამინდი და წელიწადის დროები
  • სეზონები და თვეები
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • შეუძლია ამინდის განმსაზღვრელი კომპონენტების(ნალექი,ქარი,სითბო,სიცივე)ჩამოთვლა და მათი აღმნიშვნელი სიმბოლიკის შექმნა.
  • აკვირდება მარტივი ხელსაწყო ლუპით ფიფქებს.ქმნის მოდელს
  • მსჯელობს თითოეული სეზონისთვის დამახასიათებელამინდის შესახებ.
  • შეუძლია თანმიმდევრობით ჩამოთვალოს სეზონები და თვეები.
საკვანძო კითხვები
  • როგორი ამინდი ვიცით?(ქარიანი,წვიმიანი, ცივი, თბილი....)
  • როგორი ფორმა აქვს ფიფქებს?
  • როგორი ამინდია თითოეულ სეზონზე/ დაახასიათეთ ცალ-ცალკე.
  • ცამოტვალეტ სეზონები და თითოეული სეზონის თვეები.
მკვიდრი წარმოდგენები
  • შეზლებენ ამინდის განმსაზღვრელი კომპონენტების(ნალექი,ქარი,სითბო,სიცივე)ჩამოთვლას და მათი აღმნიშვნელი სიმბოლიკის შექმნას.
  • დაააკვირდება მარტივი ხელსაწყო ლუპით ფიფქებს.შექმნის მოდელს
  • იმსჯელებს თითოეული სეზონისთვის დამახასიათებელამინდის შესახებ.
  • შეძლებს თანმიმდევრობით ჩამოთვალოს სეზონები და თვეები.
შეფასების კრიტერიუმები
განმმავითარებელი შეფასება.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ბუნება (I)
  • ამინდის განმსაზღვრელი კომპონენტების ჩამოთვლა.სეზონების და თვეების ჩამოტვლა და მსჯელობა დამახასიათებელი ამინდის სესახებ
კომპლექსური დავალებები
ამინდზე დაკვირვება. ფიფქებზე დაკვირვება. ფიფქების მოდელის სექმნა. სურათების გაფერადება. მოდელების გამოჭრა. სეზონების დახატვა
შესასწავლი თემა
,,მცენარის ნაწილები“
შესასწავლი მასალა 
  • ნაყოფი, თესლი
  • ხილი, ბოსტნეული
  • რატომ უნდა მივირთვათ ხილი და ბოსტნეული?
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • შეუძლია ამოიცნოს და დაასახელოს მცენარის ძირითადი გარეგანი ნაწილები
  • შეუძლია მათ შორის განსხვავების დასახელება.
  • შეუძლია  ხის, ბუჩქისა და ბალახოვნების ერთმანეთისგან გარჩევა
  • იცის რომ ხილისა და ბოსტნეულის ჭამა სასარგებლოა, რადგან ბევრ ვიტამინს შეიცავს.
საკვანძო კითხვები
  • დაასახელე მცენარის გარეგანი ნაწილები
  • რა განსხვავებაა მცენარის ნაწილებს შორის?
  • ით განსხვავდებიან ერთმანეთისგან ხეები, ბალახები და ბუჩქები?
  • რატომ არის სასარგებლო ხილისა და ბოსტნეულის ჭამა?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მოსწავლეები შეძლებენ ამოიცნონ და დაასახელონ მცენარის ძირითადი გარეგანი ნაწილები
  • შეძლებენ მათ შორის განსხვავების დასახელებას.
  • შეძლებენ ხის, ბუჩქისა და ბალახოვნების ერთმანეთისგან გარჩევას
  • გაიგებენ , რომ ხილისა და ბოსტნეულის ჭამა სასარგებლოა, რადგან ბევრ ვიტამინს შეიცავს.
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ბუნება( I)
  • მცენარეების გარეგანი ნაწილების დასახელება. ნაყოფისა და თესლის ამოცნობა. ბალახის ,ხისა და ბუჩქის გარჩევა.
კომპლექსური დავალებები
სხვადასხვა ფერადი პლაკატებიდან მცენარეების დასახელება. ხეების, ბუჩქების და ბალახების დახატვა. ხილის და ბოსტნეულის მოდელების შექმნა
შესასწავლი
თემა
,,ცხოველები“
შესასწავლი მასალა 
  • ცხოველთა მრავალფეროვნება
  • ცხოველის სხელის ნაწილები
  • ცხოველთა მოძრაობა
  • მწერები
  • თევზები
  • ფრინველები
  • ნადირები
  • სინაური და გარეული ცხოველები

სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ

  • შეუძლია ცხოველების შედარება მათი სხეულის ფორმის, ზომისა და ფერის მიხედვით.
  • შეუძლია მათ შორის განსხვავების დასახელება.
  • შეუძლია ცხოველის მოძრაობის ორგანოს დასახელება, დაკვირვება
  • შეუძლია მწერების ამოცნობა.
  • შეუძლია თევზების და მათი დამახასიათებელი ნიშან თვისებების ამოცნობა
  • შეუძლია ფრინველების ამოცნობა.
  • შეუძლია ნადირისთვის დამახასიათებელი ნიშან-თვისების გამოყოფა.
  •  

საკვანძო კითხვები
  • რომელ ცხოველებს იცნობთ?
  •  რა იცით ცხოველების შესახებ?
  • რით განსხვავდებიან გარეული და შინაური ცხოველები?
  • დასახელეთ ცხოველების მოძრაობის ორგანოები
  • რომელ მწერებს იცნობთ?
  • რა დამახასიათებელი თვისება აქვს თევზს?
  • რით განსხვავდებიან ფრინველები ცხოველებისგან? მწერებისგან?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • შეუძლია ცხოველების შედარება მათი სხეულის ფორმის, ზომისა და ფერის მიხედვით.
  • შეუძლია მათ შორის განსხვავების დასახელება.
  • მოსწავლეები შეძლებენ ცხოველის მოძრაობის ორგანოს დასახელება- დაკვირვებას.
  • შეძლებენ მწერების ამოცნობას.
  • მოსწავლეები შეძლებენ თევზების და მათი დამახასიათებელი ნიშან თვისებების ამოცნობას
  •  ფრინველების ამოცნობას.
  • შეძლებენ ნადირისთვის დამახასიათებელი ნიშან-თვისების გამოყოფას.
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი შეფასება
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ბუნება( I)
  • წყლისა  და ხმელეთის ცხოველების აღწერა და მათი ამოცნობა სხვადასხვა ნახატსა თუ ვიდეო რგოლზე.
კომპლექსური დავალებები
დაკვირვება და ობიექტების აღწერა ილუსტრაციების მიხედვით, ცხოველების, ფრინველების მოდელების დამზადება, ხალხური ლექსების განხილვა-დასწავლა,

Комментариев нет:

Отправить комментарий